Harkema-Opeinde VR1 heeft op bezoek bij BMJ een sterke teamprestatie geleverd en een verdiende 5-3 overwinning geboekt. De openingstreffer kwam van Grietje, die raak schoot op aangeven van Nadine. Ook de 2-0 kwam van Grietje, maar daar ging goed werk aan vooraf: eerst was het de goed keepende Rineke die de bal in veiligheid bracht, waarna Ciara met een lange rush sterk doorzette en de aanval mee opzette.
Na rust maakte Grietje meteen haar hattrick compleet met een fraaie treffer in de bovenhoek. BMJ deed iets terug met de 3-1, maar Harkema hield het hoofd koel. Een terechte strafschop werd vervolgens overtuigend benut door Paula, die de bal op karakteristieke wijze hard binnenschoot. Daarna kwam BMJ nog eens terug, maar opnieuw had Harkema een antwoord klaar: na goed onderscheppend werk van Sanne, met ook Tessa binnen de lijnen, en een puntgave assist van Baukje kon Alisha de 5-2 binnenschieten.
Later in de wedstrijd kwam BMJ nog op 5-3, maar echt in gevaar kwam de overwinning van Harkema daarna nauwelijks meer. Verdedigend werd het goed dichtgehouden door onder anderen Lianne, Myrthe, Iris, Danique en Romy, die raad wisten met de snelle buitenspelers van BMJ. Ook op het middenveld was er veel arbeid en controle, met Rixt als belangrijke schakel, niet voor niets door de trainer van de tegenpartij vergeleken met Frenkie de Jong.
Drie punten dus voor de groen-gelen, na een wedstrijd waarin hard gewerkt én goed gevoetbald werd. De leuke en plezierige koppies na afloop spraken daarbij boekdelen.








