MKV mocht deze week aantreden tegen nummer 3 de Walde. De afgelopen twee wedstrijden werd er verloren van laagvliegers Scharnegoutum en WWS dus konden we wel stellen dat MKV niet in een goede flow zat. Van de Walde werd eerder thuis ook verloren en dus leek dit een moeilijke opgave te worden. Waar MKV weer een aantal spelers miste, waren er ook weer een aantal beschikbaar.
MKV begon met Mink op de goal. Reekers startte samen met van der Berg want de Haan was nog niet fit genoeg. Op links begon MKV met de teruggekeerde Jansma en Prins mocht op rechts starten. Schilstra speelde bij het tweede. Het middenveld bestond uit Spoelstra, Tjeerdsma en Langeberg. Voorin dezelfde namen als vorige week met Maring, Komduur en aanvoerder van der Leij. Ababaikeli en Leemburg vergezelden de Haan op de bank.
MKV startte de wedstrijd niet goed. Een fout achterin bij van der Berg kwam MKV duur te staan want de Walde kon meteen de 1-0 maken vroeg in de wedstrijd. Hierna deed MKV wat terug want Komduur ging langs zijn man en legde de bal terug op Maring. Maring draait weg en wordt neergelegd door de tegenstander. De scheidsrechter had de fluit al in de mond maar vond het toch te licht voor een penalty. De wedstrijd was erg rommelig verder en de bal werd maar moeilijk in bezit gehouden. Wel had MKV een veldoverwicht en dat betaalde zich kort daarna uit. Spoelstra werd diep gestuurd door Langeberg en leek de bal niet te kunnen halen. Hierop werd hij heel dom onderuit gelopen en daardoor kon de arbiter niet anders dan nu wel een penalty geven. Deze werd genomen en binnengeschoten door Komduur. MKV kwam hierna veel aan de bal en de Walde koos voor de lange bal tactiek, een tactiek die de meeste tegenstanders in de 5e klasse gebruiken en eentje waar MKV bij vlagen ook wel moeite mee heeft. Toch was dit vandaag anders want de verdediging stond op deze lange ballen prima en daardoor kon de Walde ook uit de counter niet tot kansen komen. De kans hierna was ook voor MKV want na een lange bal van Mink kwam de bal via Spoelstra en Langeberg bij Komduur maar zijn inzet ging net naast. Hierna is het wederom Komduur die belangrijk is want hij zet Maring vrij voor de keeper uit de counter maar zijn inzet gaat recht op de keeper af. Kort daarna dan eindelijk de terechte 1-2: van der Leij schiet knap binnen na een corner van Langeberg. Daardoor een 1-2 voorsprong bij de rust.
Na de rust geeft Maring de bal mee op Komduur, deze geeft de bal voor maar deze wordt gemist door iedereen. Daarna eindelijk weer een wapenfeit van de thuisploeg maar de vrije trap van 25 meter wordt goed gekeerd door een oplettende Mink. Ondanks dat MKV het overwicht heeft wordt de Walde in het zadel geholpen door van der Berg want hij pakt rood na het onderuit halen van een doorgebroken speler. Daardoor moet MKV met 10 verder met nog 40 minuten te gaan. De Walde begon daardoor wel met drukzetten maar had er wel moeite mee nu meer het spel te gaan maken. De echte kansen van de Walde kwamen nog steeds uit de counter en nadat Mink gepasseerd was kwam er een heroïsche actie van Prins die de bal van de lijn kon halen. Schoten bleven komen maar de verdediging van MKV hield knap stand en wanneer Mink in actie moest komen, stond hij er ook. MKV probeerde ook echt het tempo uit de wedstrijd te halen en krijgt zelf ook nog kleine kansjes via de ingevallen Leemburg. Ook de Haan viel erg sterk in en kon de verdediging goed ondersteunen. De tijd tikte weg zonder hele grote kansen. Alleen in de blessuretijd nog een grote voor de Walde maar de vrije trap die goed viel eindigde op de paal. Zo eindigt de wedstrijd in een hele knappe 1-2 overwinning voor MKV en hielden Mink en Reekers hun woord.
Drie hele belangrijke punten voor MKV met het oog op de 3e plek. Volgende week een lastige pot in en tegen koploper TOP’63 maar MKV heeft al eerder laten zien van TOP’63 te kunnen winnen dus wie weet wat er allemaal kan gebeuren. Tot volgende week!








