Bron: website Oeverzwaluwen
Zaterdag 7 maart.
Vanmiddag spelen we uit tegen Mulier. Een wedstrijd eigenlijk van aan- of afhaken. Aanhaken betekent in dit geval bijblijven bij de bovenste plekken en nog zicht houden op een toetje in de vorm van nacompetitie aan het einde van het seizoen, of afhaken en dan is het resultaat een grijze muis spelen in de middenmoot.
Alles dus om voor te spelen en dat is exact de boodschap van trainer Bakker in de bespreking.
We missen de Kam en captain Gert Hum, dat gaat het er niet makkelijker op maken, maar toch staat er een meer dan capabel elftal dat het gaat doen vanmiddag.
Opstelling:
Feike op goal, Joey en Jurgen zijn de backs en Yvo en Thijs vormen het centrale duo. De Verlosser staat op 6, Jochum op 8 en Rowan mag het op 10 proberen. Mark en der Bomber zijn de buitens en Jorn staat op zijn vertrouwde plekje in de punt van de aanval.
Eerste helft:
De wedstrijd staat vanmiddag onder de vakkundige leiding van de heer Talstra uit Beetgum en nadat hij de pupil van de week zijn moment of fame heeft laten beleven fluit hij even na half drie voor aanvang van de wedstrijd. De Sweltsjes zijn in het eerste half uur de bovenliggende partij, maar verzuimen om dat om te zetten in een voorsprong. Jorn probeert het met een fraaie volley, er volgen wat schoten van afstand en bij een aantal scrimmages valt het balletje alle keren net niet goed om de trekker daadwerkelijk over te halen. Bij één van de spaarzame uitvallen van Mulier red Rowan ons. Zijn sliding mist ternauwernood de timing om de bal te raken en zo raakt hij ongelukkig de linksvoor van Mulier. Een ieder die Rowan een beetje kent, weet dat er van kwade wil geen sprake kan zijn, maar een minder kundige scheidsrechter had hier zomaar rood voor kunnen geven. Gelukkig weet arbiter Talstra het incident op waarde te schatten, de bal had de aanvaller ook lang niet meer gehaald en zo blijft het bij geel.
De daarbij horende vrije trap levert vervolgens niets op en zo kabbelt het al aardig richting de thee. Mulier komt gaandeweg de tweede helft wat beter in het spel en zet nog eens goed door over de linkerkant. Een voorzet valt pardoes voor de voeten van één van de opkomende middenvelders en die laat Feike volstrekt kansloos, 1-0.
Rust:
Een prima eerste bedrijf en toch 1-0 achter, tomme… Trainer Bakker wil nu wel eens zien dat we ‘’gegroeid’’ zijn. Dat we na één goede helft nog een goede helft kunnen spelen. Met nog 45 minuten moet een 1-0 achterstand geen probleem zijn, maar dan moet het voorin wel wat effectiever zijn in de afronding. In eerste instantie is het plan om de eerste vijf minuten de gelederen gesloten te houden, maar dit wordt last minute gewijzigd in volle gas naar voren en proberen te tegenstander te overrompelen.
Tweede helft:
Het overdonderen van de tegenstander heeft als resultaat dat er achterin dusdanig ruimte vrijkomt voor de snelle voorwaartsen van Mulier om er binnen 3 minuten in het tweede bedrijf 2-0 van te maken na een razendsnelle counter. Het deksel op de neus dus…. Nog géén 5 minuten later ligt de 3-0 ook al in het mandje. Een voorzet van rechts wordt niet op de juiste hoogte geschat door Feike Pjotr en valt pardoes voor de voeten van een Mulierspeler, die kan natuurlijk niet missen op 1 meter van de goal en doet dat dan ook niet.
De aspiraties om er nog wat van te maken deze wedstrijd kunnen dus de prullenbak in… tomme alweer.
De Sweltsjes zetten toch door en dat staat ze dan weer te prijzen. Na een ragfijn balletje van AHH kan Jorn alleen op de keeper af van Mulier en zo laat onze goaltjesdief de 3-1 aantekenen. Wordt het weer een wedstrijd? Nou nee dus, een minuut of 5 later is het verschil alweer 3. Een netjes uitgevoetbalde aanval van Mulier zet de captain van de roodhemden alleen voor Feike en die plaatst de bal vakkundig in de lange hoek, 4-1.
Mulier vindt het wel welletjes verder en de Sweltsjes ook wel, nu maar hopen dat arbiter Talstra er niet teveel tijd bijtelt. Gelukkig voelt hij de wedstrijd goed aan en fluit dan niet lang nadat de klok de 90 aantikt voor het laatst deze middag op zijn fluit.
Weer geen drie punten voor de Sweltsjes, 2 plekken gedaald op de ranglijst en met het oog op het wedstrijdprogramma kunnen we eigenlijk concluderen dat het seizoen op tweederde van de competitie er al op zit voor de blauwhemden. Uiteraard zijn de wonderen de wereld nog niet uit, maar eerst maar eens zorgen dat we het blazoen weer wat kunnen oppoetsen tegen Beetgum aankomende zaterdag.
Dank voor de support en we zien u heel graag aanstaande zaterdag thuis in de Sândobbe voor het treffen met Beetgum, aanvang is zoals altijd om 14:30.
Feest wordt het sowieso, want in de kantine is er ’s avonds een themafeestje. Het thema is beachclub, dus trek de Hawaïblouse of het Hawaïrokje maar vast uit de kast.
Selectie Oeverzwaluwen







