Morgenochtend rond 11:45 uur vertrekt de A-selectie naar Nijkerk voor de wedstrijd tegen Sparta Nijkerk, de nummer twee van de Derde Divisie A. Voor Démo Koida en Pim Betzema wordt het een bijzondere ontmoeting, want beide spelers van Harkemase Boys maken volgend seizoen de overstap naar Sparta Nijkerk.
Vorige week speelde Harkemase Boys op eigen sportpark De Bosk met 2-2 gelijk tegen DVS’33 Ermelo. Na ongeveer een half uur spelen opende Djurre Laansma de score door een corner in één keer binnen te schieten: 1-0. Niet veel later kwam DVS’33 op gelijke hoogte dankzij een prachtig doelpunt van Benjamin Roemeon. Een kwartier na rust zette Nicky van Hilten de bezoekers op voorsprong met een hakje: 1-2. Lange tijd leek het erop dat Harkemase Boys met lege handen zou blijven, totdat Djurre Laansma in de allerlaatste minuut een vrije trap feilloos binnenschoot en zo de 2-2 op het scorebord zette.
Sparta Nijkerk kende de afgelopen weken minder goede resultaten. Twee weken geleden verloor de ploeg met 1-2 van concurrent en koploper Rohda Raalte. Vorige week ging het opnieuw mis: op bezoek bij Hercules werd met 1-0 verloren door een doelpunt van Aimane Lemrini.
De wedstrijd van zaterdag staat onder leiding van scheidsrechter B. Kuiper. Hij wordt geassisteerd door M. Kwaytaal en W. Linders. De aftrap is om 15:00 uur op Sportpark Ebbenhorst in Nijkerk.
OANT MOARN!







