Leeuwarden – Voetbalvereniging Nicator keert in het seizoen 2026/2027 terug met een eerste elftal. Na een afwezigheid van twee jaar is de club uit Leeuwarden verheugd om weer een standaardteam in competitieverband te kunnen inschrijven.
Met de herstart van het eerste elftal zet Nicator een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling en toekomst van de vereniging. De club heeft sinds oktober vorig jaar hard gewerkt aan een grote en kwalitatief sterke spelersgroep, wat nu resulteert in deze mooie mijlpaal.
Voor het nieuwe seizoen is Sido Postma uit Sneek aangesteld als hoofdtrainer van het eerste elftal. Hij was afgelopen seizoen, voor het derde jaar op rij, trainer van 3e-klasser IJVC uit IJlst. Daar werd een tweede plaats behaald in de reguliere competitie en strandde IJVC in de nacompetitie voor promotie naar de tweede klasse. Eerder trainde hij Waterpoort Boys, Drachten, Sint Annaparochie en Jubbega. Met zijn ervaring en enthousiasme hoopt de club een stabiele basis te leggen voor sportieve prestaties en teamontwikkeling.
De technische staf rondom het eerste elftal wordt verder gevormd door:
- Olaf Doornbos (leider)
- Feike Wilpstra (keepertrainer)
- Meier de Vries (grensrechter)
Voetbalvereniging Nicator kijkt met vertrouwen en ambitie uit naar de start van het seizoen 2026/2027 en nodigt supporters, leden en betrokkenen uit om het vernieuwde eerste elftal te komen ondersteunen.
EINDE PERSBERICHT
#voetballendoejebijnicator #hetgroenehartvanhetkalverdijkje








