Na dit seizoen hangt aanvoerder Mart Dijkstra (35) zijn voetbalschoenen aan de wilgen. Daarmee komt een einde aan een lange en mooie voetbalcarrière.
Mart stond al vanaf zijn vijfde levensjaar op het voetbalveld. Zijn talent bleef niet onopgemerkt: op jonge leeftijd werd hij opgenomen in de jeugdopleiding van FC Groningen, waar hij uiteindelijk doorstroomde tot Jong Groningen.
In het seizoen 2010/2011 maakte hij de overstap naar Harkemase Boys. Dat bleek direct een succes, want in datzelfde seizoen werd met de club de Districtsbeker gewonnen.
Een jaar later volgde Mart zijn trainer Henk de Jong en teamgenoten Oebele Schokker en Martijn Barto naar SC Cambuur. In Leeuwarden speelde hij vier seizoenen, met als absoluut hoogtepunt het kampioenschap in 2013, waarmee Cambuur promoveerde naar de Eredivisie.
In de seizoenen 2015/2016 en 2016/2017 droeg Mart het shirt van Sparta Rotterdam. Hij was vrijwel iedere wedstrijd van de partij. Ook sportief kende hij succes met de club: in 2016 werd Sparta kampioen van de Jupiler League, wat promotie naar de Eredivisie betekende. In het daaropvolgende seizoen kwam hij uit op het hoogste niveau van het Nederlandse voetbal.
Na deze periode maakte hij de overstap naar NEC Nijmegen, waar hij drie seizoenen actief was. Hoewel promotie uitbleef, was Mart ook daar een vaste en betrouwbare kracht. Hij speelde bij NEC tot en met het seizoen 2019/2020, waarna hij terugkeerde op het oude nest bij Harkemase Boys.
Sinds het seizoen 2020/2021 kwam Mart opnieuw uit voor Harkemase Boys in de Derde Divisie. Op 6 december 2025 bereikte hij een bijzondere mijlpaal door zijn 150e wedstrijd in het rood-wit te spelen.
Harkemase Boys bedankt Mart Dijkstra voor zijn grote inzet en leiderschap bij de club. We wensen hem een prachtig slot van het seizoen toe en kijken met veel waardering terug op alles wat hij voor Harkemase Boys heeft betekend.
Samen maken we er nog één mooi seizoen van!








