[Video] SV Olyphia grijpt naast promotie naar de 2e klasse

Beelden: VV EMMS

SV Olyphia is er niet in geslaagd promotie naar de tweede klasse af te dwingen. Op neutraal terrein, bij MSC Meppel, verloor de ploeg uit Noordwolde de finale van de nacompetitie met 1-2 van EMMS uit Slagharen. Daarmee blijft Olyphia ook volgend seizoen actief in de derde klasse.  

In de finale begon Olyphia met de droom om een sterk seizoen te bekronen met promotie. De tegenstander uit Slagharen bleek echter effectief. EMMS kwam al vroeg op voorsprong via Jord Anbergen, die in de 17e minuut de 0-1 op het scorebord zette. Vlak voor rust verdubbelde Maurice Kosse met een geweldige goal de marge namens de Drenten: 0-2.  

De 0-2!

Na de pauze bleef Olyphia strijden voor een comeback. De spanning keerde in blessuretijd nog terug toen Milan Beun in de 90e minuut de aansluitingstreffer maakte: 1-2. Een slotoffensief leverde echter geen verlenging meer op, waardoor de promotiedroom uiteenspatte.

Einde!

Voor Olyphia eindigt daarmee een sterk nacompetitie-avontuur in mineur. De ploeg bereikte de finale na een spectaculaire overwinning op VV Sweel, waarin pas na verlenging met 4-3 werd gewonnen. Daardoor mocht de formatie hopen op een plek in de tweede klasse, maar in de beslissende wedstrijd trok EMMS uiteindelijk aan het langste eind.  

Ondanks de teleurstelling kan Olyphia terugkijken op een seizoen waarin de ploeg tot het uiterste ging en dicht bij promotie kwam. De groen-witten zullen volgend seizoen opnieuw een gooi willen doen naar een stap omhoog.

Delen

Website sponsor:
LIMBO International: WordPress specialisten uit hartje Friesland.