Nadat we vorige week onze eigen Facebook pagina hebben opgezet(VVZ Support) wat bedoelt is als een fan pagina van VV Zwaagwesteinde. Afgelopen zondag dacht ik(Wiebe-Jan Postma) wat voor mogelijkheden heb ik? Ik had al eerder het YouTube kanaal VVZ TV gemaakt waarin ik soms beschikbaar wedstrijd materiaal upload. En ik zelf ben naast het voetballen ook muziekliefhebber en wilde graag een eigen nummer maken over VVZ zonder het clublied van Gaatze Bosma te vervangen. Dus bedacht ik een supporters Anthem wat bij wedstrijden kan worden gedraaid of wat jeugdteams in de kleedkamer aan kunnen zetten. Het is een ode aan alles wat VV Zwaagwesteinde te bieden heeft. En dus ging ik met het programma Suno Ai aan de slag waar ik de nodige ervaring mee heb. En hiermee de zelfgeschreven tekst ingevoerd inclusief beschreven melodie en zie daar een prachtig mooi supporters nummer genaamd Zwaagwesteinde(Rood en Groen) vervolgens geüpload naar YouTube en Instagram en nu kan iedereen meegenieten en zingen. Ik hoop voor iedereen dat dit nummer veel gedraaid wordt en gezongen wordt. Daarnaast vond ik dat het tijd werd voor een podcast. Iets wat veel verenigingen al doen en mij leuk leek om hier mee aan de gang te gaan. De eerste aflevering staat inmiddels op Spotify en zal wekelijks te beluisteren zijn.
Namens mij(Wiebe-Jan) veel luisterplezier
Daar in de wouden, klopt een hart van rood en groen,
Daar in de wouden, is de club waar alles zit.
Van jongs af aan, sta ik hier zij aan zij,
Zwaagwesteinde, deze club blijft van mij.
[Refrein]
Zwaagwesteinde, kom op geef alles wat je kan,
Zwaagwesteinde, twaalfde man staat achter je man.
Zwaagwesteinde, draag dat groen rode shirt met trots,
Op het groene gras, vechten wij tot de laatste snik.
Zwaagwesteinde, samen sterk, samen één,
Kampioen of niet — wij blijven achter je staan!
[couplet]
Daar in de wouden, tweeëntwintig benen snel,
Daar in de wouden, elke bal die telt nu fel.
Langs de lijn, gezang en vuur,
Heel het dorp staat hier elk uur.
[Refrein]
Zwaagwesteinde, kom op geef alles wat je kan,
Zwaagwesteinde, twaalfde man staat achter je man.
Zwaagwesteinde, draag dat groen rode shirt met trots,
Op het groene gras, vechten wij tot de laatste snik.
Zwaagwesteinde, samen sterk, samen één,
Dit is onze club — niemand staat er alleen!
[Bridge optioneel, ritmisch / clap-clap]
Handen omhoog, laat je horen!
Rood en groen, wij gaan door!
Heel de wouden zingt mee,
Zwaagwesteinde olé, olé!
[Refrein]
Zwaagwesteinde, kom op geef alles wat je kan,
Zwaagwesteinde, twaalfde man staat achter je man.
Zwaagwesteinde, draag dat groen rode shirt met trots,
Op het groene gras, vechten wij tot de laatste snik.
Zwaagwesteinde, samen sterk, samen één,
Kampioen of niet — wij blijven achter je staan!








