Donderdagavond 2 april stond voor Blauwhuis een oefenwedstrijd op het programma, uit tegen Heeg. De thuisploeg doet het goed in de vierde klasse en draait bovenin mee, dus het was vooraf duidelijk dat het geen makkelijke avond zou worden.
Beide teams misten wat spelers. Bij Blauwhuis ontbraken onder andere Bouwe, Jitze, Willem, Arjan en Marc, maar daar stond tegenover dat Harm weer kon aansluiten. Ook Jitse Overwijk was weer van de partij en liet daarvoor zelfs zijn keetavond schieten.
Blauwhuis begon met Stefan op goal. Achterin stonden Marcus en Harm op de backs, met Jildert en Ditmer centraal. Op het middenveld begonnen Tigo, Jurgen, Arjen en Marnix, en voorin vormden Bauke en aanvoerder Hidzer het duo. Harm liet meteen zien dat hij er weer stond en speelde een degelijke wedstrijd op de backpositie.
De start was goed. Blauwhuis zat er meteen lekker in en wilde duidelijk iets rechtzetten na het afgelopen weekend tegen Oldeboorn. Al snel kreeg Hidzer een grote kans na een lange bal van Ditmer, maar dit keer ging de bal er niet in. Daarna kwam Heeg beter in de wedstrijd, vooral via hun opkomende backs Bouma en Haanstra + middenvelder Wijnja die constant voor gevaar zorgden. Een goal van Heeg werd nog afgekeurd wegens buitenspel, maar het was duidelijk dat ze dichtbij waren. Na deze aanval was Blauwhuis weer dichtbij de 0-1, Hidzer brak samen met Bauke door, maar had beter zelf kunnen schieten in plaats van de bal af te geven. Daardoor ging de kans verloren en werd het moment niet genadeloos afgestraft.
Toch stond Blauwhuis achterin goed. Met name Jildert en Ditmer hadden hun zaken prima voor elkaar. Na een half uur viel de 1-0 alsnog, via een rebound nadat Stefan eerst nog knap redde. Jukema schoot de rebound hard binnen en tekende voor de 1-0.
Lang bleef Blauwhuis daar niet in hangen. Sterker nog, ze gingen er juist een tandje harder tegen aan. Na een fraaie aanval belandde de bal bij Jurgen Popma, die hem overtuigend binnenschoot: 1-1. Daarmee tekende hij voor zijn eerste doelpunt voor de BVC en onderstreepte hij zijn goede vorm van de laatste weken. Niet veel later profiteerde Hidzer van een fout achterin bij Heeg en maakte hij alsnog zijn goal: 1-2. Daarmee ging Blauwhuis verassend met een voorsprong de rust in.
In de rust werd er drie keer gewisseld: Marcus, Harm en Arjen gingen naar de kant en werden vervangen door Teake, Jelle en Jitse Overwijk.
Na rust probeerde Blauwhuis de voorsprong vast te houden, maar Heeg kwam al snel op 2-2 via hun aanvoerder Bouma. Daarna kreeg Heeg steeds meer grip op de wedstrijd, al bleef Blauwhuis er af en toe gevaarlijk uitkomen. Zo was Marnix dichtbij met een mooi schot en gaf hij nog een goede voorzet op Hidzer, maar dat leverde geen goal op.
Halverwege de tweede helft werd er opnieuw gewisseld: Bauke en Marnix gingen eruit, Marcus en Harm kwamen weer binnen de lijnen.
In het laatste deel van de wedstrijd werd het zwaar voor Blauwhuis. Heeg had het overwicht en maakte daar uiteindelijk ook gebruik van. Eerst viel de 3-2 bij de tweede paal waar Hoekstra op de juiste plek stond. en niet veel later werd het ook nog 4-2 na Na een goed uitgespeelde aanval gaf Wijnja een prachtige steekbal, waarmee hij Krol één-op-één met Stefan zette.
Uiteindelijk een nederlaag, maar wel een nuttige wedstrijd tegen een goede tegenstander. Er zaten zeker positieve dingen in, en met name de terugkeer van Harm, die het keurig deed, is een mooie opsteker richting de competitie.
De eerst volgende competitiewedstrijd is uit tegen Tijnje op 12 april.








