ONB herpakt zich en wint van De Wilper Boys

ONB begon sterk aan de wedstrijd en liet direct zien zich te willen herpakken. In de openingsfase liepen de passes beter dan voorgaande wedstrijden, wat resulteerde in enkele gevaarlijke aanvallen.

In de 22e minuut werd het overwicht beloond. Het was Ruben Smits die uit een corner de 0-1 op het scorebord zette. ONB bleef daarna druk zetten en wist niet veel later opnieuw te scoren. Dit keer was het Tieme Stavast die het net wist te vinden en de voorsprong verdubbelde naar 0-2.
De Wilper Boys kregen in de eerste helft wel enkele kleine kansen, maar keeper Stefan Kuipers kwam geen moment echt in de problemen. Zo ging ONB met een comfortabele 0-2 voorsprong de rust in.
Na de pauze hoopte ONB scherp te blijven en geen snelle tegentreffer te incasseren. Toch gebeurde dat opnieuw. In de 51e minuut bracht De Wilper Boys de spanning terug met de 1-2.
ONB bleef echter zoeken naar de beslissing. Het publiek moest daar even op wachten, maar werd in de slotfase beloond met een spectaculaire periode. In de 76e minuut maakte Eelko Bosma de 1-3. Lang kon ONB daar niet van genieten, want een minuut later scoorde De Wilper Boys alweer de 2-3.
Gelukkig stelde ONB snel orde op zaken. In de 80e minuut was het Jesse Nicolai die de 2-4 binnenschoot en daarmee de wedstrijd besliste. ONB maakte het zichzelf onnodig lastig, maar hield uiteindelijk stand. De Wilper Boys probeerden het nog met lange ballen, maar de verdediging van ONB gaf geen krimp meer.
In de slotfase kreeg Jesse Nicolai nog een grote kans om de score verder uit te breiden, maar hij wist deze niet te benutten. Niet veel later klonk het eindsignaal.
De drie punten gingen mee naar Drachten, waardoor ONB de aansluiting met de subtop behoudt.

Volgende week zaterdag 2 april speelt ONB de inhaalwedstrijd uit tegen Haulerwijk. De aftrap is om 14.30 uur.

Margreet Helder

Delen

Website sponsor:
LIMBO International: WordPress specialisten uit hartje Friesland.