Na 13 seizoenen komt er een einde aan een prachtig hoofdstuk, en wat voor één.
Dennis de Bruin was jarenlang een vertrouwd gezicht binnen het eerste elftal van VV Dokkum. Met maar liefst 342 wedstrijden en 63 doelpunten heeft hij een indrukwekkende staat van dienst. Maar zijn waarde zat nooit alleen in cijfers. Hij was er altijd, op welk moment of op welke positie dan ook, en groeide uit tot een echte leider binnen de ploeg.
Vooral de laatste twee seizoenen was zijn rol groot. Met zijn ervaring, inzet en coaching op het veld wist hij het team op sleeptouw te nemen. Iemand die anderen beter laat spelen en altijd vooropgaat in de strijd.
Zoals dat bij echte clubmannen gaat, bleef zijn hart altijd bij Dokkum. Na een uitstapje van twee seizoenen naar Kollum keerde hij 2 jaar geleden weer terug op het oude nest.
En ja, bij Dennis hoorde ook een stukje beleving dat niet onopgemerkt bleef. Met 47 gele kaarten en 1 rode kaart stond hij ook daar zijn mannetje. Wie hem kent weet dat dit zelden kwam door harde overtredingen, maar vaker door zijn gedrevenheid en fanatisme richting de scheidsrechter. De penningmeester van de KNVB zal hem hier ongetwijfeld zeer dankbaar voor zijn geweest. Juist dat fanatisme maakte hem tot een herkenbaar gezicht in de regio.
Zijn laatste wedstrijd kende helaas niet het gewenste einde. In de nacompetitiewedstrijd tegen ODV viel er een rode kaart, die ook nog eens de maandag na de finale werd geseponeerd. Een detail dat niets afdoet aan alles wat hij in al die jaren heeft gebracht.
Nu is het moment gekomen dat hij zijn voetbalschoenen aan de wilgen hangt. We willen Dennis enorm bedanken voor alles wat hij voor VV Dokkum heeft betekend. Voor zijn inzet, passie, strijdlust en leiderschap.
Een echte clubman neemt afscheid, al krijgt VV Dokkum er zeker een fanatieke supporter voor terug.
Op zaterdag 4 juli om 13:00 wordt er op het Hardraverspark nog een afscheidswedstrijd georganiseerd voor Dennis en de vertrekkende spelers binnen de selectie. Iedereen die nog een laatste keer van Dennis wil genieten is van harte welkom.
- Gijsbert Zijlstra







